هوالشافی گوشت گوسفند شفاست به به به به به به به میکنددر ایام کودکى از امام حسین علیه السّلام در باره صداى حیوانات سؤال کردند؛ چون از شرائط امامت این است که عالم به زبان تمام حیوانات باشد. همه حیوانات را میشناسه آقا کسانی که حق را نمیپذیرند بگو از کدام تیره حیوانات هستند بیشتر انسانها بوزینه شامپانزه صفت هستند بگو پنیر بگو تخم مرغ مکروه است نطفه هایشان از مکروه و غذاهای بد صفت درست شده و حق را نمی پذیرند و حق را نمیپذیرند امام علیه السّلام در پاسخ آنان (که حیوانات هنگامى که صدا میکنند چه میگویند) فرمود:
- کرکس مى گوید: اى فرزند آدم! هر گونه که می خواهى زندگى کن، ولى بدان که عاقبت مرگ است.
- باز مى گوید: اى عالم به خفیّات و اى رفع کننده بلاها!
- طاوس مى گوید: خدایا! به خود ظلم کردم و به زینتم مغرور شدم، پس مرا ببخش.
- خارپشت مى گوید: خداوند بر عرش خود قرار گرفته است.
- خروس مى گوید: هر کس خدا را شناخت او را فراموش نمی کند.
- مرغ مى گوید: اى خدایى که بر حقى، تو بر حقى و سخن تو حق است. یا اللَّه! یا حق!
- قرقى مى گوید: به خدا و روز قیامت، ایمان دارم.
- لاشخور مى گوید: به خدا توکل کن که او روزى می دهد.
- عقاب مى گوید: هر کس از خدا اطاعت کند، سختى نمی بیند.
- شاهین مى گوید: خداوند، پاک، منزه و حقّ است چه حقّى!
- جغد مى گوید: انس در دورى نمودن از مردم است.در زمان پیامبر جغدها با مردم مثل گربه ها با هم زندگی میکردند وقتی امت اسلام در کربلاء امام حسین را شهید کردند جغد گفت اینها به امام خود رحم نکردند می خواهند بمن رحم کنند از انسان دوری کرده و به خرابه ها مسکن گزید
- کلاغ مى گوید: اى روزى دهنده! روزى حلال برسان.
- دُرنا مى گوید: خدایا! مرا از شرّ دشمنانم حفظ کن.
- لک لک مى گوید: هر کس از مردم فاصله بگیرد، راحت تر است. درست است لک لکها را برق می گیرد و میکشد چون روی سیم نمیتوانند بنشینند وصل فاز و نول دچار برق گرفتگی میشوند
- اردک مى گوید: آمرزش تو را خواهانم اى خدا!
- هدهد مى گوید: چقدر شقى و بدبخت است کسى که گناه می کند.
- قمرى مى گوید: اى داناى به اسرار و پنهانها، اى خدا!
- کبوتر مى گوید: تویى خدا و غیر از تو خدایى نیست.
- زاغ مى گوید: منزّه است کسى که بر او چیزى مخفى نیست.
- طوطى مى گوید: یاد خدا باعث مغفرت گناهان است.
- گنجشک مى گوید: طلب آمرزش می کنم از گناهانى که خدا را به خشم آورد.
- بلبل مى گوید: «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ حقّا حقّا».
- کبک مى گوید: قیامت نزدیک است.
- بلدرچین مى گوید: اى فرزند آدم! چه چیز تو را از مرگ غافل کرده است.
- مرغ شکارى مى گوید: «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ و آله خیرة اللَّه».
- قمرى مى گوید: «یا واحد یا احد یا فرد یا صمد».
- دارکوب مى گوید: خداى من! مرا از آتش نجات بده.
- چکاوک مى گوید: خدایا! گناهان مؤمنین را ببخش.
- کبوتر صحرایى مى گوید: خدایا! اگر مرا نبخشى، بدبخت می شوم.
- مرغ عشق مى گوید: «لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ [العلىّ] العظیم».
- شتر مرغ مى گوید: معبودى به غیر از خدا نیست.
- پرستو هنگام صدا کردن، سوره حمد را می خواند و می گوید: اى قبول کننده توبه کنندگان! اى خدا! حمد و ثنا براى توست.
- زرّافه مى گوید: «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وحده».
- میش مى گوید: مرگ بهترین پند دهنده است.
- بزغاله مى گوید: (خدایا!) مرگم را برسان تا گناهانم کم باشد. وقتى که شیر غرش می کند؛ یعنى امر خداوند مهم است مهم.
- گاو نر مى گوید: اى فرزند آدم! صبر کن. تو در مقابل کسى هستى که تو را می بیند و دیده نمی شود و آن خداست.
- فیل مى گوید: از مرگ، گریزى نیست.
- یوز پلنگ مى گوید: «یا عزیز یا جبّار یا متکبّر یا اللَّه!».
- شتر مى گوید: منزّه است خدایى که خوارکننده ستمکاران است.
- اسب مى گوید: سبحان ربّنا سبحانه!
- گرگ مى گوید: کسى را که خدا حفظ کند، هرگز ضایع نمی گردد.
- شغال مى گوید: واى! واى! واى! بر گناهکارى که در گناه کردن، اصرار می نماید.
- سگ مى گوید: گناهان، باعث خوارى است.
- خرگوش مى گوید: خدایا! مرا هلاک نکن و حمد و ستایش براى توست.
- روباه مى گوید: دنیا خانه غرور است.
- غزال مى گوید: خدایا! مرا از آزار و اذیت نجات بده.
- کرکدن مى گوید: (خدایا) به فریادم برس و الّا هلاک می گردم.
- گوزن مى گوید: خداوند مرا کفایت می کند و بهترین وکیل است.
- پلنگ می گوید: پاک و منزه است خدایى که با قدرت، عزیز شده است.
- مار مى گوید: اى خدا! چقدر شقى و بدبخت است کسى که تو را معصیت می کند.
- عقرب مى گوید: بدى، چیز وحشتناکى است. نیش عقرب چه خوش کین است دردشت بیشتر از مارو کفارو گرگین است نیش زخم دوست از نیش عقرب بدتر است... پس بزن عقرب که دردش کم تر است من یه فنجون چای داغ و به تو ترجیح میدم چون اون فقط زبونم میسوزونه و تو دلمو امت اسلام در کربلاء به فرزندان پیامبرشان هم رحم نکردند لعنت خدا بر قاتلان سید شهداء (ع)سپس امام علیه السّلام فرمود: تمام مخلوقات خداوند او را تسبیح می کنند. بعد امام این آیه را تلاوت فرمود:
«وَ إِنْ مِنْ شَیْءٍ إِلَّا یُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَ لکِنْ لا تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ».
«همه مخلوقات، خدا را تسبیح می کنند ولى شما تسبیح آنان را درک نمی کنید». { سوره اسرا آیه 44 }
بحار 64/27 حدیث 8
در روایات ما آمده است که گوشت گاو سم و گوشت گوسفند شفا است، چه تحقیقاتی روی این روایت از سوی اطباء اسلامی و سنتی شده است؟ماهی همه به به به به به به چشم روشن آب آب آب آب 3 خدا آب آدم آدم آدم آدم آدم میگه دقت کن ماهی پولک دار چون از گیاهان و جلبلگ های دریایی تغذیه میشود و گوشتخار نیست درصد جیوه گوشتش نیم تا یک درصد است ولی ماهی های گوشت خوار گرگ صفت کوسه خار درصد جیوه گوشتشان 9 الی 11 درصد جیوه دارد زنان حامله نباید گوشت کوسه و ماهی بدون پولک بخورند چون در جاء باعث سقط جنین آنها و همه موجودات میشود زنانی که سالم و ناگهان سقط جنین میکنند بخاطر مصرف گوشهای حرام که درصد جیوه آنها بسیار بالاست اتفاق می افتد یا مصرف قرسهای شیمیایی و مخصوصا" آمپول تو رگی نزنند که خیلی خیلی مضر است
در روایات آماده است که گوشت گاو سم است، آدمهای گاو صفت هم مثل سم عمل میکنند گوشت گاو حاوی مقدار زیادی اوره است، هر کی بخوره کوره اوره متابولیک پروتئین است و در واقع ماده سمی ناشی از مصرف پروتئینها به اوره تبدیل میگردد. پروتئین در بدن به عنوان سوخت مصرف نمیشود به عنوان اجزای ساختمانی عمل میکند. به همین علت در روایات ما مصرف بسیار پروتئین تایید نمیشود و بیشتر غذاهای ما باید از قندها و چربیها بوده و حاوی اندکی پروتئین باشد زیرا مصرف زیاد پروتئین کاهنده عمر است و باعث بیماری سلولی میگردد. پزشکان به بیمارانی که دچار نقرص هستند توصیه میکنند که گوشت قرمز مصرف نکنند اما، ما انواع مختلفی گوشت قرمز داریم به طور مثال گوشت گوسفند، گوشت شتر که آنها باید جایگزین گوشت گاو شوند.گوشت شتر مرغ لاما بوقلمون بی قلمون
در روایتی از امام صادق (ع)آمده است که از ایشان سوال شده بهترین گوشت از آن کدام حیوان است؛ حضرت در جواب فرمودند: گوشت گوسفند؛ وحشی بز کوهی از گیاهان معطر و دارویی رشد میکندکه اگر بهتر از گوشت گوسفند بود خداوند آن را فدیه حضرت اسماعیل (ع) نمینمود.
مصرف چه گوشتهایی را برای بیماران نقرص پیشنهاد میکنید؟
گوشت مرغ و ماهی برای بیمار مبتلا به نقرص مضر است، اما متاسفانه از سوی بسیاری از پزشکان به آنها تجویز میگردد.در حالی که در روایات ما خوردن گوشت گوسفند و خروس توصیه شده است. باید توجه داشت که گوشت خروس یکی از داروهایی بسیار خوب است و برای بسیاری از بیماریها کاربرد دارد. گوشت گوسفند شفا است و شیر آن سم است. گوشت گوسفند به علت چربی که دارد مثلاً در آبگوشت که یک نوع غذای سنتی و لطیفی است باعث از بین رفتن برخی بیماریها میشود، پس نمیتوان یک بیمار مثلا مبتلا به نقرص را از آن منع کرد.
بنابراین شما توصیه پزشکان مبنی بر مصرف دو تا سه وعده ماهی در هفته را نفی میکنید؟
در روایاتی از امام موسی کاظم (ع) آمده است که خوردن زیاد گوشت ماهی بدن را فرسوده میکند این روایات با تبلیغات انجام شده در توصیه به مصرف گوشت ماهی مغایرت دارد. در بخش آسیبشناسی سلولی نیز وجود دارد که گوشت ماهی طبع سردی دارد و عملکرد سلولی را کاهش میدهد و در نتیجه باعث تورم سلولی میشود؛ بنابراین مصرف زیاد گوشت ماهی باعث بهبود بیماریها نمیشود و حتی برخی از بیمارها مانند مرض قند آن را وخیمتر میکند. متاسفانه این اختلاف نظر در طب سنتی و طب جدید وجود دارد.
روایاتی درباره گوشتهای دیگر حیوانات نیز وجود دارد، طب اسلامی درباره مصرف آنها چه میگوید؟
در کتاب اصول کافی و در روایتی از حضرت علی (ع) آمده است که گوشت مرغ در بین پرندگان همانند گوشت خوک است در بین چهار پایان؛ یعنی حتی در آن زمان که گوشت صنعتی نبوده نیز به همان گوشت مرغ محلی نیز توصیه نشده است. به جای گوشت مرغ مصرف گوشت خروس بسیار مفید است. اگر بخواهیم به طور منطقی به این موضوع بپردازیم باید گفت که به طور منطقی به ازای ۱۰ تا ۲۰ مرغ یک خروس برای نسل بعدی مکفی است. پس بر فرض اگر یک مرغ ۴۰ تخم مرغ داشته باشد طبق قانون احتمالات نصف آن جوجه خروس است پس چون به ازای هر ۱۰ الی ۲۰ مرغ ۱ خروس برای باروری و نسل بعدی کافی است پس ما میتوانیم ۱۹ گوشت خروس را مصرف کنیم.استفاده از مرغ فقط برای مصرف تخم آن است. البته در روایات ما تاکید شده که در خوردن تخم مرغ زیادهروی نکنید. در قرآن خصوصاً در سوره واقعه به این موضوع اشاره شده است که پرنده هر چه دور پروازتر باشد گوشت آن بهتر است؛ به استثنای پرندگان حرام گوشت. مانند کبوتر که گوشتش برای بسیاری از بیماریها مفید است. حتی برای برخی از بیماریها مانند روماتیسم و برای بیمارانی که سلولهای آنها ورم دارد و دچار چاقی هستند، تجویز میگردد حال هر چه این پرندگان زمین گیر باشند گوشت آنها حاوی خاصیت کمتر و ضرر و زیان بیشتری است.
آیا گوشت شترمرغ حکم گوشت مرغ را دارد؟
این دو با هم بسیار متفاوت است. گوشت شتر مرغ خود از گوشتهای توصیه شده است.
گوشت شتر چطور؟
ما در حال حاضر به بسیاری از بیمارانی که دچار اضافه وزن هستند گوشت شتر تجویز میکنیم. گوشت شتر گوشت مفیدی است و خصوصا اگر جوان باشد دارای گرمی بسیاری است و باعث تقویت قلب و سیستم ایمنی بدن میشود. گوشت شتر انسان را صبور میکند و در روایاتی از حضرت رسول (ص) آمده است که گوشت شتر را بخورید حتی سالی یکبار.
در منابع شیعه، روایات بسیاری بر حرمت ماهی بدون فلس دلالت دارد:
محمد بن مسلم از امام باقر(ع) سوال می کند:
«رَحِمَكَ اللَّهُ إِنَّا نُؤْتَى بِالسَّمَكِ لَيْسَ لَهُ قِشْرٌ فَقَالَ كُلْ مَا لَهُ قِشْرٌ مِنَ السَّمَكِ وَ مَا لَيْسَ لَهُ قِشْرٌ فَلَا تَأْكُلْهُ» (وسائل الشیعه، شیخ حر عاملی، ج24، ص127)
خدا شما را رحمت کند (گاهی) برای ما ماهی می اورند که فلس ندارد. پس امام(ع) فرمودند: آن ماهی که فلس دارد بخور، و از خوردن آنچه که فلس ندارد پرهیز کن.
حنان بن سدیر نیز از امام صاادق(ع) نقل می کند:
«مَا لَمْ يَكُنْ لَهُ قِشْرٌ مِنَ السَّمَكِ فَلَا تَقْرَبْه» (همان، ص129)
از ماهی ای که فلس ندارد پرهیز کن.
همچنین در روایت آمده است که امیرالمومنین(ع) در بازار با صدای رسا می فرمودند:
«أَلَا لَا تَأْكُلُوا وَ لَا تَبِيعُوا مَا لَمْ يَكُنْ لَهُ قِشْر» (همان، ص129)
آگاه باشید، از خوردن و خرید و فروش ماهی بدون فلس بپرهیزید.
محمد بن علی بن الحسین نیز از امام صادق(ع) روایت می کند که آن حضرت(ع) فرمودند:
«كُلْ مِنَ السَّمَكِ مَا كَانَ لَهُ فُلُوسٌ وَ لَا تَأْكُلْ مِنْهُ مَا لَيْسَ لَهُ فَلْس» (همان، ص129)
از ماهی ای بخور که فلس دارد، و از آنچه که فلس ندارد پرهیز کن.
پس در نظر شیعه که روایات اهل بیت(ع) نیز حجیت دارد حرمت ماهی بدون فلس ثابت می شود.
اما دیدگاه سایر مذاهب با چالش روبرو است، این که ما برای احکام تنها به دنبال آیات قرآن، و احادیث نبوی باشیم، مسیر درستی نیست، به چه دلیل فهم احکام در گرو آیات قرآن، و روایات نبوی است؟ اگر فقط سخن پیامبر(ص) حجت است، و خود پیامبر(ص) این را باور داشته اند، پس معنای این سخنان پیامبر(ص) چیست؟ روایاتی که در منابع شیعه و سنی آمده است:
«إِنِّي قَدْ تَرَكْتُ فِيكُمْ أَمْرَيْنِ لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا- كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي» (الکافی، ج2، ص415)
به درستی که من در میان شما دو چیز برجای می گذارم که مادامی که به آنها تمسک جویید گمراه نمی شوید: کتاب خدا و عترت و اهل بیتم.
یا می فرمایند:
«أَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِيٌّ بَابُهَا وَ هَلْ تُدْخَلُ الْمَدِينَةُ إِلَّا مِنْ بَابِهَا» (الامالی، شیخ صدوق، ص345)
من شهر علم هستم و علی دروازه آن است، آیا کسی جز از طریق دروازه، وارد شهر می شود؟
یا می فرمایند:
«مَثَلُ أَهْلِ بَيْتِي فِيكُمْ كَمَثَلِ سَفِينَةِ نُوحٍ، مَنْ رَكِبَهَا نَجَا، وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا غَرِق» (الامالی طوسی، ص60)
مثل اهل بیت من مانند کشتی نوح است، که هر کس سوار آن شود نجات یافته و هر کس از آن روی گرداند غرق شود.یا می فرمایند:
«يَا عَلِيُّ إِنَّمَا أَنْتَ مِنِّي بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَى إِلَّا أَنَّهُ لَا نَبِيَّ بَعْدِي» (امالی صدوق، ص174)
ای علی، تو برای من مانند هارون برای موسی هستیمگر این که پیامبری بعد از من نیست.
یعنی علی(ع)، غیر از نبوت که استثناء شده است، سایر خصوصیات پیامبر(ص) را داراست.
آیا جز مرجعیت علمی و سرپرستی جامعه معنای دیگری می توان برای این احادیث در نظر گرفت؟ با این روایات اگر کسی که سخن او را مطلقا قبول دارید، شخص دومی را به شما معرفی نموده و بگوید: او جانشین من بوده و حرف او کاملا حرف من است، آیا سخن او حجت نخواهد بود؟
پیامبر سر پرستی علی را به عهده گرفت و شاگرد مکتب نبوت علی و فاطمه شب و روز پیش پیامبر درس امامت می آموختند یا علی(ع) علی و فاطمه همیشه در مکتب پیامبرنبوت خاتم همیشه و هر ساعت درس امامت آموختند پیامبر همیشه با علی صحبت مینمود 90 درصد احادیث پیامبر خطاب به جانشین بحق پیامبرمربوط به امام غدیردرخم میباشد یا علی انت و شیعتک هم الفائزون یا علی من کنتو مولاء فهذا علی مولاء
حکم شرعي خوردن گوشت آبزيان و دوزيستان
آنچه با بررسي آراء و نظرات متخصصين استنباط احکام به دست مي آيد.1 اين است که از نظر اسلام حيواناتي که هميشه و يا گاهي در آب زندگي مي کنند همگي حرام گوشت هستند به غير از دو مورد. يکي ماهي فلس(پولک)دار است و ديگري ميگو.
الف. ماهيان پولک دار
براي حلال گوشت بودن يک آبزي وجود اين دو شرط لازم است: شرط اول اين است که ظاهر آن به شکل ماهي باشد و شرط دوم هم اين که به طور طبيعي روي بدنش پولک داشته باشد؛ پس اگر در هنگام صيد بترسد و پولکش بريزد آسيبي به حلال بودن آن نمي زند. بنابراين اگر موجودي آبزي، ظاهرش به شکل معروف ماهي نبود، خوردن گوشت آن حرام خواهد بود؛ مثل «هشت پا»؛ يا اگر شکل آن به مانند ماهي بود؛ ولي پولک نداشت باز هم خوردن آن حرام مي باشد؛ مانند «کوسه» و «دلفين» که ظاهري به مانند ماهي دارند اما پوست آنها فاقد پولک است.
آنچه با بررسي آراء و نظرات متخصصين استنباط احکام به دست مي آيد. اين است که از نظر اسلام حيواناتي که هميشه و يا گاهي در آب زندگي مي کنند همگي حرام گوشت هستند به غير از دو مورد. يکي ماهي فلس(پولک)دار است و ديگري ميگو
تشخيص پولک دار بودن ماهي
. ضررهای بهداشتی و بیماریهایی که توسط خوک به انسان منتقل میشود:
برخی بیماریها هستند که از جمله عوامل ابتلای به آنها گوشت خوک استو استفاده از گوشت خوک در ایجاد آنها موثر است:
1. اسهال خونی؛
2. یرقان عفونی؛
3. انتامیب هیستولتیک، که انسان را به اسهال آمیبی مبتلا مینماید؛
4. بیماری شبه باد سرخ که در انسان به صورت لکههای سرخ و دردناک توأم با سوزش شدید روی دستها ظاهر میشود؛
5. تصلب مشرایین ـ دردهای مفصلی و مسمومیتها و علت آن میزان زیاد چربی و اسیداوریک موجود در گوشت خوک میباشد.
6. خوک از خوردن چیزهای پلید حتی مدفوع خودش باکی ندارد لذا معدهاش لانة اقسام میکروبهاست که به گوشت و خون و شیرش هم سرایت میکند.
امابرخی بیماریها تنها علت آن، خوردن گوشت خوک است از جمله:
1. «کرم کدوی خوک» که درعضلات و مغز خوک یافت میشود که انسان را دچارنارسائیهایی در دستگاه گوارش میکند.
2. «تری شینوز» این نیز کرم دیگری است که باعث خراشیدن و التهاب جداره امعاء و پیدایش جوشها و دملهای پراکنده در تمام بدن و درد شدید عضلانی و سختی تنفس و ناتوانی در سخن گفتن و جویدن غذا و … میشود که تا به حال درمانی برایش پیدا نشده است.
3. استفاده از گوشت خوک، به علت ثقیل الهضم بودن معده را به زحمت میاندازد..
ناگفته نماند که در کشورهای اسلامی در اثر مبارزهی جدی اسلام، گوشت این حیوان مصرف نمیشود و لذا پیامدهای آن نیز کمتر به چشم میآید، اما در کشورهای غربی (اروپا، آمریکا) این ممنوعیت اعمال نمیشود ولی با این حال بسیاری از مردم از مصرف آن دوری میگزینند؛ حتی در برخی از کشورها مثل برخی قسمتهای روسیه در اثر شیوع بیماریهای مربوط به گوشت خوک (کرم ترکین یا ترشین) مصرف گوشت آن را ممنوع اعلام کردهاند و همچنین بیماری کرم کدوی خوک به صورت گسترده در جهان منتشر شده و در کشورهای اسلامی که گوشت خوک مصرف نمیکنند به ندرت دیده میشود.در قرآن کریم آیات بسیاری درباره شراب نازل شده است که ما به برخی از آنها اشاره می کنیم:
حرمت شراب
در رابطه با حرمت شراب گفتنی است که بیان احکام در صدر اسلام به صورت تدریجى بوده است. چون پذیرش لازم براى بیان دفعى وجود نداشته است. از همین رو در آیه 219 سوره بقره، «یسئلونک عن الخمر و المیسر قل فیهما اثم کبیر و منافع للناس و اثمهما اکبر من نفعهما و یسئلونک ما ذا ینفقون قل العفو کذلک یبین الله لکم الایات لعلکم تتفکرون» ابتدا نفع و ضررهاى مسکرات و این که مضار آن بیشتر از منافع آن است بیان گردیده ولى بعدا در آیه 90 سوره مائده حرمت آن به طور کلى بیان گردیده است.
در اینجا چند مسئله باید مورد توجه قرار گیرد:
الف. باید گفت که مسئله حرمت خمر و شراب، در همه ادیان الهی حرام بوده، و هیچ آیینی که از تحریف بشر مصون مانده باشد، شرب خمر را جایز نمیداند. روایتی از امام رضا علیه السلام نقل شده است که فرمودند: ما بعث الله نبیا الا بتحریم الخمر... (صدوق، التوحید) خداوند هیچ پیامبری را مبعوث نکرد، مگر آنکه شراب را در شریعت او حرام نمود. بنابراین تصور این که حرمت شراب فقط مربوط به دین اسلام است، تصوری نادرست میباشد و اینکه امروزه در برخی ادیان شرب خمر را حلال میشمارند، این خود یکی از نشانههای تحریفهایی است که در آیینهای الهی به دست بشر صورت گرفت (ر.ک: ذبیح الله محلاتی، ساحل نجات در مضرات شراب، تریاک، قمار، موسیقی، تهران، 1332) که نمونة بارز آن را میتوان در دین یهود، و همین طور در تحریفاتی که در دین مسیح توسط پولس قدیس صورت یافت، پیگرفت.
ب. باید دانست احکام الهی براساس مصالح و مفاسد است یعنی حلالیت نشانه مصلحت و فایده داشتن آن برای انسان است و حرمت نشانه مفسده و ضرری است که آن برای انسان دارد.
البته احکام الهی مورد وضعی است و ممکن است بنا بر مصالح مهمتر و یا به دلایل ویژه دیگری مدتی برای برخی مردم ابلاغ نشود و یا واجب نشود مانند ماهیگیری که کاری حلال است ولی روزهای شنبه برای یهودیان حرام شده است. اما این گونه موارد با حرمت ذاتی برخی چیزها مانند گوشت، خون و شراب فرق می کند.
ج. ضرر و زیان فردی و اجتماعی شراب بر کسی پوشیده نیست، هر چند ممکن است منافع زودگذر و اندکی داشته باشد چنان که قرآن کریم هم تصریح فرموده است: «یسئلونک عن الخمر والمیسر قل فیهما اثم کبیر و منافع للناس و اثمهما اکبر من نفعهما»؛ درباره شراب و قمار از تو می پرسند، بگو: در آن دو گناهی بزرگ و سودهایی برای مردم است و گناهشان از سودشان بزرگتر است» (بقره، آیه 219).
و نیز در آیه 90 و 91 از سوره مائده، قمار بازی و می گساری اعمالی پلید و از ابزار شیطان معرفی شده است.
ضررهای بس گرانی که بر اثر شراب خواری بر روح و جسم انسان وارد می شود، به گونه ای: «انما الخمر والمیسر والانصاب والازلام رجس من عمل الشیطان فاجتنبوه...» است که فغان دانشمندان، روان شناسان و پزشکان جوامع غربی را درآورده است، در اینجا نظریه دانشمندان را در مورد زیان های شراب به طور فشرده بیان می کنیم:
1. اثر الکل در عمر انسان؛ یکی از دانشمندان مشهور غرب اظهار می دارد که هرگاه از جوانان 21 ساله تا 23 ساله معتاد به مشروبات الکلی، 51 نفر بمیرند، در مقابل از جوان های غیر معتاد، 10 نفر هم تلف نمی شوند.
دانشمند مشهور دیگری ثابت کرده است که جوان های 20 ساله، که انتظار می روند پنجاه سال عمر کنند در اثر نوشیدن الکل، بیشتر از 35 سال عمر نمی کنند.
2. اثر الکل در نسل بشر؛ دانشمندان به تجربه ثابت کرده اند، کسی که در حین انقاد نطفه مست است، 35 درصد از عوارض الکلیسم حاد را به فرزند خود منتقل می کند و اگر زن و مرد هر دو مست باشند، صد در صد عوارض حاد در بچه ظاهر می شود، براساس آماری که در این زمینه وجود دارد، کودکانی که زودتر از وقت طبیعی به دنیا آمده اند، از پدران و مادران الکلی 45 درصد و از مادران الکلی 31 درصد و از پدران الکلی 17 درصد بوده اند. کودکانی که هنگام تولد توانایی زندگی را ندارند، از پدران الکلی 6 درصد و از مادران الکلی 45 درصد و نیز کودکانی که فاقد نیروی کافی عقلایی و روحی بوده اند، از مادران الکلی 75 درصد و از پدران الکلی نیز 75 درصد بوده است.
3. اثر الکل در اخلاق؛ در شخص الکلی عاطفه خانوادگی و محبت نسبت به زن و فرزند ضعیف می شود، به طوری که مکرر دیده شده که پدرانی، فرزندان خود را با دست خود کشته اند.
4. زیان های اجتماعی الکل؛ طبق آماری که «انیستتوی» پزشکی قانونی شهر «نیون» در 1961 تهیه نموده است، جرایم اجتماعی الکلیست ها از این قرار است:
مرتکبین قتل های عمومی 50 درصد. ضرب و جرح ها در اثر نوشیدن الکل 8/77 درصد. سرقت های مربوط به الکلیست ها 5/88 درصد. جرایم جنسی مربوط به الکلیست ها 8/88 درصد می باشد. این آمار نشان می دهد که اکثریت قاطع جنایات و جرایم بزرگ در حال مستی روی می دهد. خلاصه ضررهای شراب آن قدر زیاد است که به گفته یکی از دانشمندان اگر دولت ها ضمانت کند درب نیمی از میخانه ها را ببندند، می توان ضمانت کرد که از نیمی از بیمارستان ها و تیمارستان ها بی نیاز شویم». (ناصر مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، ج 2، ص 74، تهران، دارالکتب، چاپ پانزدهم، 1362).
به خاطر همین آثار منفی و خانمانسوز شراب خواری است که اسلام آن را تحریم کرده و آیاتی بر مذمت میگساری نازل شده است.به چند علت گوشت خوک مضر است. عفونت کرم حلقوی: تریشینلا اسپیرالیس نوعی کرم حلقوی است که در ماهیچهٔ خوک زندگی میکند. گوشت خوکی که بخوبی پخته نشده حاوی کیست و تخم این کرم است. در رودهٔ کوچک انسان تخم کرم میشکند و بالغ میشود و از طریق گردش خون به عضلات میرود. این مهاجرت بر روی قلب، مغز، ریه و دیافراگم اثر میگذارد؛ و علائم آن اسهال، تب، درد عضلانی و درد شکم است. گوشت خوک سرشار از چربی اشباع شده و کلسترول بد «LDL» میباشد؛ که باعث گرفتگی عروق و مشکلات قلبی متعدد میگردد. گوشت خوک احتمال ابتلاء به سرطان مثانه را افزایش میدهد. گوشت خوکی که در دمای بالا پخته شود، حاوی آمینهای هترو سایکل میباشد که سرطانزاست. خوک علی رغم جثهٔ بزرگی که دارد، کبد و کلیه که دو اندام اصلی دفع سموم هستند، بسیار کوچکی دارد که این امر نشان دهندهٔ میزان سموم زیاد در بدنش میباشد.[۶]
تولید مخفیانه بلدرچین مرغ و بوقلمون با هورمون خوک
مرغ گوشتی فقط از ۲ نژاد و بطور مخفیانه (Top secret) در آزمایشگاههای ژنتیکی دستکاری و تهیه شد و اسم آن به انگلیسی COBB 500 و به آمریکائی به نام The cobb breeding company گذاشته شد که فرمول آن مخفی و به هیچ کس داده نشد. هر چند تولید گوشت فقط با هورمون خوک همان طور که در گاو و بقیه حیوانات استفاده کردند، در این حیوان دو پا هم استفاده شد که فقط تولید گوشت بکند. این مرغ با یک کیلو و نیم موادغذائی یک کیلو گوشت تولید می کند. تمام مرغهائی که در دنیا به نام مرغ ماشینی وجود دارد در عرض ۳۵ روز دورۀ این مرغها تمام و باید به دست مصرف کننده برسد. البته این مرغها خیلی خوشحال هستند چرا که بیشتر از این زنده نمی مانند چون با وضع بدی که دارند، حداقل دیوانه نمی شوند!! در مرغداری عمو هایم در یک روز 5 هزار مرغ ناگهان به ارتفاع دو متر خود را به بالا پرتاب نموده و در جاء دیوانه شده و سکته می کردند و همه تا صبح چاغو بدست فقط سر میبریدند تایک مرغ به هوا پرتاب میشد سریع به دادش رسیده و حلالش می کردند
در عرض این ۳۵ روز وزن آنها ۲ تا ۳ کیلوگرم می شود و در بازار از یک تا دو کیلوگرم مرغ ماشینی یخ زده و پوست کنده بدست مصرف کننده می رسد. برای رسیدن به این وزن باید مرغداری مناسب و موادغذائی مناسب داشته باشند که این مواد غذائی تمام دستکاری ژنتیکی شده مثل ذرت، سویا، کلزا و غیره که یک به یک نام می بریم می باشد. این نوع تولید یک تولید صنعتی می باشد که در هریک از مرغداریها دهها هزار از این جانور ۲پا تولید می شود. در هر متر مربع ۱۵ تا ۲۰ مرغ یعنی حدوداً در یک متر مربع ۳۰ کیلو گوشت به بازار ارائه می شود در صورتی که برای مرغهای طبیعی و رسمی در مرغداری های سنتی ۳ مرغ در هر مترمربع وجود دارد و موادغذائی آنها غیر ژنتیکی می باشد و به همین دلیل قیمت گران تر می باشد.
در دامداری های صنعتی ۲۴ ساعته مهتابی ها روشن است و این مضر برای سلامتی مرغ ها است چرا که مرغ حیوانی است که باید روز بیدار و شب استراحت کند.
و در این دامداری ها فضولات مرغ در همان نقطه ای است که مرغ ها روی آن استراحت و تغذیه می کنند و بوی عفونت تمام این مرغداری ها را پر می کند. بعد از ۳۵ روز این فضولات را جمع آوری و به عنوان کود مرغی به فروش می رسد.
در موادغذائی این مرغ ها آنتی بیوتیک زیادی وجود دارد برای اینکه ویروس ها اثری روی مرغ ها نداشته باشند و در مرغها علائمی نشان داده نشود. آنتی بادی های بدن مرغ با مرضهای ویروسی با کمک این آنتی بیوتیک ها مبارزه کرده و در مرغ بیماری نمودار نمی شود ولی همین ویروس ها با خوردن گوشت مرغ به بدن انسان وارد می شود مثل آنفلانزای مرغی که خیلی از مردم هم می دانند. حتی این مرغ ها به خاطر ویروسهائی که در بدن دارند نمی توانند کاملاً سرپا بایستند در این مرغداری های صنعتی ۵۰ الی ۱۰۰ هزار مرغ است که دائماً باید بیدار و سرپا باشند چون جا نیست و ۲۴ ساعته در فضای با نور مصنوعی روشن زندگی کرده و تاریکی را نمی بینند بنابراین در این مرغ ها حالت استرس و ضعف زیادی پیدا می شوند. در این مرغداری ها باکتری های زیادی وجود دارد. مثل Salmonella (سالمونلا) و آنفولانزا…
در حالت طبیعی این مرغها از سبزیجات، گندم سالم، و مواد زائده میوه جات تغذیه می کنند به همین دلیل پروتئین گیاهی به پروتئین های حیوانی خوب در بدن مرغ های طبیعی تبدیل می شود. در صورتی که در مرغداری های صنعتی فقط مواد دستکاری شده ژنتیکی مثل ذرت، سویا و آنتی بیوتیک و هورمون به این ها داده می شود. به مرغ آرد گوشت و ماهی و چربی های حیوانی و پروتئین حیوانی داده می شود تا زودتر وزن آنها زیاد و زود بدست مصرف کننده برسد. آرد حاصل از خون و زائدات ماهی و حتی سیراب و شیردان گاو پاها و استخوان به این مرغ ها داده می شود و ۳۰ درصد موادغذائی آنها را پروتئین حیوانی تشکیل می دهد اگر در برخی انواع این مرغ ها گوشت مرغ ماشینی ۲ دقیقه بیشتر پخته شود خرد می شود و اگر سرد شود بوی ماهی می دهد و بوقلمون ها بدتر از مرغ.
در این مرغداری های صنعتی خیلی از مرغ ها هم زیرِ دست و پا می میرند و بسته بندی شده و به دست مصرف کننده می رسد. آنتی بیوتیک ها مهم ترین و اساسی ترین مواد برای مرغداری های صنعتی می باشد.
مرغداری های صنعتی زمانی افتتاح شد که شرکت های داروئی و تولید مواد دامداری این مواد اساسی یعنی «آنتی بیوتیک» را توانستند به حد فراوانی تولید کنند.
این مرغداری ها چه شرایطی را برای این مرغ ها ایجاد می کنند: ۱- استرس ۲- در یک مترمربع ۱۵ تا ۲۰ مرغ ۳- کمبود محیط سالم و بهداشتی ۴- بیماری زیاد در بدن مرغ که بیش از ۳۵ روز نباید بیشتر طول بکشد و غیره.
این آنتی بیوتیک ها و هورمون ها رشد حیوانات (مرغ) را به سرعت بالا می برند و هم زمان از بعضی مریضی ها (ویروس ها و باکتری ها) جلوگیری می کند. در این موارد چون آنتی بیوتیک مداوم در خوراک آنها می باشد ویروس در بدن مرغ وجود دارد ولی علائمی بروز نمی دهد. در صورتی که فقط در مواقع بیماری مرغ باید آنتی بیوتیک داده شود.
کسانی که مرغ مصرف می کنند مصرف آنها فقط پروتئین هائی است که دستکاری ژنتیکی شده (پروتئین ژنتیکی) و این پروتئین ها اصلاً با کیفیتی نیستند و به جز ضرر برای سلامتی چیزی را به ارمغان نمی آورند. خصوصاً بیماری های هورمونی و غددی به وجود آورده و مصرف زیاد مرغ باعث سرطان سینه و تومورهای داخلی می شود.
یک شرکت آمریکائی-انگلیسی بیش از ۵۰ رقم مرغ های محلی را دستکاری ژنتیکی و مرغ های چربی دار که تمام آن حاوی هورمون می باشد در تمام دنیا پخش نموده است.
این مرغ های ماشینی فقط سفید نیستند بلکه قرمز، سیاه و به رنگهای مختلف می باشند….
و سرمایه داران آن…..!
یک نصیحت: مواظب خودت باش! یک خواهش: اصلاً عوض نشو! یک آرزو: فراموشم نکن! یک دروغ: تورو دوست ندارم!!، یک حقیقت: دلم برات تنگ شده نهارم بهت نمیدم چون مثل شما منم پول ندارم میگی خسیسم
خداوند روحش را با مادر بزرگوارش فاطمه شاد بگرداند شیخ انصاری دارای اخلاق کامل امامان الهی بود به ابجد 245 بااخلاق الهی 786-541 فتنه ها = 245 دین بحق الله 245 با اخلاق الهی 245 اسلامه حق 245 فاطمه 135+110 علی = 245 دین الهی 110+135 دین الله = 245 اسلامه حق 245 فاطمه و علی میباشد دین بحق الله245 اگر چنین شخصی را سراغ داری غیر از امام زمان بفرما کیست
ما برویم نزدش درس اخلاق یاد بگیریم اگر اخلاقت درست باشد دینت هم درست میشود عدالتت همه بالانس خواهد شد و دوستان و یارانت بیشمار بشرط اینکه کار های خاکی ترک نشود همه با هم جهاد سازندگی راه بیندازیم و بیابانها را آباد کنیم نگذاریم زمستانها آبها به حدر برود آبها را در کیسه های یک کیلومتری نگه داریم جویبارها را به زمینها ببریم و زمینها را پائین تر از جوبها درست کنیم و خاک اصلی سطح را از دست ندهیم مرغوب ترین خاک نیم متر اول است کارخانه های ایزو گام سعی کنند با ایزو گام تنگهای سه هزار لیتری مستحکم بسازند با قرار دادن این تنگها در مسیر رود خانه ها هم حیوانات وحشی آب می خورند هم حیوانات اهلی هم درخت کاری میشود انجام داد فقط یک بیل مکانیکی می خواهد تمام بیابانها را آباد کرد اگر قدرت این کار را دارید بیائیم بیابانها را آباد کنیم برای رضای خدا اوقات بیکاریمان را به این امر مهم صرف کنیم